Основні елементи конструкції дизельних електростанцій: що важливо знати

Важко уявити сучасне життя в Україні без такого обладнання, як дизельний трансформатор. Необхідність в наявності автономних джерел електричної енергії стала особливо гострою після початку військових дій та серйозних пошкоджень централізованої системи енергопостачання. На щастя, дизельні електростанції цілком доступні на ринку, причому з різним рівнем потужності. Є малопотужні пристрої, так звані побутові, є й індустріальні, здатні запитати виробничі лінії на підприємствах.
У цій статті ми поговоримо про основні елементи конструкції цього устаткування. Зверніть увагу, що мова піде саме про потужні генератори.
Ключові вузли індустріальної дизельної електростанції
Серед ключових вузлів потужного індустріального генератора (мається на увазі обладнання на 120 й більше кВт) знаходяться:
-
дизельний двигун внутрішнього згоряння;
-
електрогенератор;
-
електрощитова.
Три цих вузли можна вважати основою, від характеристик якої залежатимуть всі особливості моделі, зокрема її продуктивність. Відомо, що чим вище потужність двигуна дизельної електростанції, тим вищий коефіцієнт корисної дії. При цьому знижується вартість 1 кВт енергії, що виробляється дизельним трансформатором.
Що відповідає за стабільність роботи потужного генератора в автоматичному режимі
Хоча двигун, генератор та щитова дизельної електростанції важливі, тільки їх недостатньо, щоб отримати те обладнання, яке ми використовуємо сьогодні. Індустріальні дизельні трансформатори також оснащуються:
-
регулятором оборотів двигуна (може бути механічним чи електронним);
-
фільтрами тонкого очищення (повітряним та паливним для підготовки горючої суміші, а також масляним).
Також у конструкції можна знайти велику кількість датчиків, які відстежують роботу потужного індустріального генератора за реального часу. Контроль здійснюється через електросхему.
Система охолодження дизельного трансформатора
На окрему увагу заслуговує система охолодження, яка обов'язково присутня в конструкції потужних індустріальних генераторів. Вона може бути повітряною чи радіаторною. Відповідно до стандартів, усі дизельні трансформатори з потужністю від 15 кВт мають оснащуватися охолодженням другого типу. Тобто простого контакту з навколишнім середовищем для такого двигуна вже недостатньо. Так що на потужному генераторі система охолодження повинна бути саме радіаторною. При цьому, вона може бути водно-повітряною та водно-водяною. У першому випадку охолодна рідина остуджується атмосферним повітрям. У другому, вона підводиться із зовнішнього джерела. Якщо дизельна електростанція потужна й працює за підвищених температур, другий варіант є кращим. Зрозуміло, це буде зручним лише в тому випадку, коли можна підключити трансформатор до такого джерела.
Нагадуємо, що наскільки добре ви не уявляли б собі конструкцію індустріальної дизельної електростанції, важливо знати, що проводити ТО, лагодити та налаштовувати обладнання повинен сертифікований фахівець.