Заміна масла та фільтрів у дизель-генераторі: регламент і поради

Несвоєчасно замінене забруднене масло втрачає свої змащувальні та охолоджуючі властивості, що викликає прискорене зношування деталей, перегрів двигуна та утворення відкладень на внутрішніх поверхнях на потужних генераторах. Засмічені масляні, паливні та повітряні фільтри обмежують подачу масла, палива та повітря, провокуючи перебої в роботі, зниження потужності, підвищення витрати палива та ризик виходу двигуна з ладу. Розглянемо докладніше, як змінювати масло та фільтри в аварійних дизельних електростанціях.
Оптимальні терміни заміни масла в аварійних дизельних електростанціях
Зазвичай перша заміна масла здійснюється після обкатки двигуна, яка триває від 50 до 100 мотогодин. Далі інтервали заміни залежать від моделі потужності генератора, типу двигуна, умов експлуатації та якості палива, що використовується.
У стандартних умовах експлуатації заміна масла та всіх фільтрів проводиться кожні 250-500 мотогодин. Якщо генератор працює у важких умовах, наприклад, при високих температурах, з частими стартами та зупинками, інтервал обслуговування скорочується. Також обов'язкова заміна здійснюється раз на рік, навіть якщо мотогодини не відпрацьовані, оскільки масло з часом втрачає свої властивості.
Вибір масла для аварійної дизельної електростанції
Для дизельних генераторів застосовуються масла, що відповідають вимогам щодо в'язкості та класу експлуатаційних характеристик. Основним критерієм вибору є в'язкість масла, яка підбирається залежно від кліматичних умов експлуатації. Наприклад, для помірного клімату найчастіше використовується масло з індексом в'язкості SAE 15W-40. У холодних регіонах актуальне використання масла із нижчим температурним порогом, наприклад 10W-30 або 5W-40.
Крім в'язкості, ключовим параметром є відповідність мастила міжнародним стандартам — API CI-4, CJ-4, CK-4 або ACEA E7, E9, що вказує на придатність масла для використання в дизельних двигунах з високими навантаженнями. Категорично неприпустимо використання масел для бензинових двигунів, оскільки їх склад не забезпечує належного захисту дизельних систем.
Послідовність заміни масла та фільтрів на потужних генераторах
Перед початком заміни аварійну дизельну електростанцію необхідно заглушити та дати двигуну охолонути до безпечної температури. Далі відкрийте сервісні панелі для доступу до зливної корки картера.
Масло рекомендується зливати на прогрітому двигуні, тому що в цьому випадку воно має меншу в'язкість і краще вимиває відкладення. Злив здійснюється в підготовлену ємкість через нижню пробку, після чого пробку необхідно встановити назад з обов'язковою заміною кільця ущільнювача.
Наступним етапом проводиться демонтаж масляного фільтра аварійної дизельної електростанції. Фільтр відкручують за допомогою спеціального знімача, при цьому важливо переконатися, що стара гумка ущільнювача не залишилася на корпусі двигуна. Новий фільтр на потужний генератор встановлюють з попереднім нанесенням тонкого шару свіжого масла на кільце ущільнювача для забезпечення герметичності. Після встановлення нового фільтра проводиться заливка свіжого масла через заливну горловину генератора.